onsdag den 15. februar 2012

Sort Sol

Kiggede ud af mine stuevinduer idag og fik øje på en mindre flok finker der fløj mod syd, tænkte først Grønsisken, åbnede altandøren og forventede at høre det karakteristiske flugtkald fra grønsiskerne, men alt var tavst som graven udenfor.

Da der samtidig kom flere og større finke flokke væltende over Geels Skov konkluderede jeg ret hurtigt at det måtte være Kvækerfinker. Og et hurtigt chek med skopet på en siddende fugleflok bekræftede da også mistanken.

De næste 10 minutter væltede det med kvækerfinke flokke mod syd over Geels Skov, jeg talte dem ikke men i hvert fald 1.500 finker tør jeg godt skrive under på.

Læs mere her på DOF's hjemmeside om kvækerfinke invasionen.
http://www.dof.dk/index.php?id=nyheder&s=nyheder&m=visning&nyhed_id=991

DVÆD !!

1 kommentar:

Thomas Nielsen sagde ...

Kvæk kvæk - dem vil jeg også prøve at spotte i weekenden. Helt vildt så store antal, der er rapporteret fra Dyrehaven!