lørdag den 19. oktober 2013

Tjik, Tjik

Jeg var på vandre-foto-fugletur idag lørdag ned til Vejlesø i Holte for at øve mig med kameraet og telelinsen på de lokale måger.

Mens jeg står og "skyder løs" på mågerne lyder der pludselig et kraftigt tjik, tjik kald over Vejlesø, straks siger min intuition Hvidvinget Korsnæb, og efter at have lyttet fuglestemmer på nettet er jeg sikker (så godt som) på at der vitterlig var en hvidvinget korsnæb jeg hørte.

Desuden gav turen også en rimelig sikker duehøg set fra Bus 184 på vej op ad Geels Bakke, kun set i glimt da den flyver væk fra vejen og ind i skoven.

Nååårh, men det gælder om at være vågen, evig og altid..., God Weekend.

1 kommentar:

Thomas Nielsen sagde ...

Ja, man skal altså være vågen. Havde vandrefalk jagende over 8tallet her til morgen! Så dog ikke om den havde held med jagten, for den dykkede pludselig ned bag bygningen.

Tillykke med den hvidvingede!