torsdag den 15. marts 2012

3 dage på Gilbjerghoved

Jeg tog en kvik beslutning i mandags, bestilte en hytte hos Danland i Gilleleje, og tog straks afsted mod det høje nord med cykel og rygsæk.

Planen for turen var primært at slappe af efter en lang periode med jobsøgning og alt for meget tid alene herhjemme. Men jeg ville da dyrke lidt fugle også, og tog kamera, kikkert og teleskop med.

Det blev til 9 nye årsarter af helt almindelige arter, lidt morgentræk onsdag gav en masse mejser, duer, alliker og lidt finker, havet gav 2 lomvier, sortænder og fløjlsænder samt store flokke af ederfugle som blev minutiøst kigget igennem for kongebasser, dog uden held.

Havnen gav en fin skærpiber og en masse almindelige måger, absolut intet ophidsende hos dem, vinterens influks af rider og hvide måger er vist drevet over igen.

Endelig fik jeg også fundet vibe, stær og jernspurv, sidstnævnte fundet efter at jeg havde hørt den synge på afstand.

Så en skøn tur med fed natur, hav og afslapning..., nååårhja, så fik jeg også lige et nyt job på DTU mens jeg var deropppe, jeg tager det hele med :-D

Ingen kommentarer: