søndag den 26. maj 2013

Maj-Birding

Så sidder man ligeså stille og roligt derhjemme, da en Orientsejler tikker ind på BirdAlarm !!!, fra U-Mosen, ud af vagten og afsted på cykel mod mosen. Lidt efter tikker endnu en Orientsejler ind fra Kirke Værløse i 2-3 omgange, nu er den der, nu er den der ikke og forvirringen er total.

Af ukendte årsager (senere diagnosticeret som sindssyge) fortsætter jeg mit vilde cykelridt ned til U-Mosen, men der var selvklart ingen sejler eller nogen kødrand af hitjægere. Så skulle jeg nok være kørt til Kirke Værløse alligevel.

Nå !!!, tilbage til Buddinge station hvor tanken om et stk. trøstechokolade tvinger mig over til DSB-kiosken da Orientsejleren igen tikker ind fra Kirke Værløse.

Okay, kvik beslutning, skaf noget chokolade i en fart og tag så toget fra Buddinge St. til Værløse st, og cykel så derfra til den vestlige ende af Søndersø. Som sagt så gjort og vel fremme blev jeg mødt af en kødrand af ornitologer, men ingen Orientsejler. !!!

Jeg blev der i 30-40 minutter uden at se andet end fjerne mursejlere og nære bysvaler.

Så nu var nederlaget totalt !!, hjem igen på cykel til Værløse st., derfra til Bagsværd og hjem via Cafe Emil i Holte efter en god sandwich til natmad. Jeg kom i seng kl. 22:00 og sov så til kl. 03:30 hvor en allerede aftalt fugletur med min fætter skulle løbe af stablen, mødetid og sted i, rigtig gættet, U-Mosen kl. 05:00.

Vel mødt i U-Mosen cyklede vi sammen ned til Mågeparken ved Avedøre, hvor vi hurtigt fandt både græshoppesanger, Kærsanger og mest af alt Engsnarre. Det var min 2. Engsnarre i DK, og min første obs i region hovedstaden.

Herefter cyklede vi via vestvolden og op til Hvidovre st. hvor vi skiltes.

Træt ?, Øm og rimelig mørbanket ??..., JA., nu bliver det sommer så nu kan hitjagten lægges på hylden for en stund.

Ingen kommentarer: