søndag den 30. september 2012

Alt godt fra altanen...

Indebærer idag søndag d. 30/9 bl.a...

2 dværgfalke
14 ravne i én flok - gæt hvem der stod med store øjne og var noget rystet ?
4 Mursejlere

Derudover enkelte lokale musvåger og en del trækkende/rastende spurvehøge. Ravnene kunne jeg først høre og se en enkelt fugl, griber kikkerten og går ud på altanen hvor jeg så kan se en hel flok af ravne der leger rundt i luften de næste 5-10 minutter.

Gad vide om de ravne er noget midlertidigt, sidste søndag havde jeg 7 på samme måde, jeg vil holde øjne åbne efter dem i den kommende tid når jeg ellers er hjemme i dagslys.

Dværgfalkene var ny dagsrekord for altanen, den ene dømte jeg først til vandrefalk, men efter lidt betænkningstid blev den ombestemt til dværgfalk pga. manglende størrelse. Den anden dværgfalk blev set på stor afstand som en rigtig kanonkuglefalk.

Gad vide om man kan få et par vinterhalvårs obs af mursejlere næste weekend ?

Ingen kommentarer: