søndag den 30. september 2012

Jeg er for gammel til det her...

Hitjagt, stress og jag..., hvorfor får jeg altid den slags beskeder når jeg er oppe på DTU - uden kikkert eller andet, så først hjem til Holte, og så ud til Hareskoven, vel og mærke på cykel.

Men jeg nåede at se Høgeuglen, og få nogen dogmebilleder der ser ud som om at de er fotograferet af person med Parkinson's syge, der var bare slet ikke noget lys inde i den granskov ved 18 tiden, så jeg havde lukketider omkring 25-40 hundrededele sekund.


Men der var en hyggelig stemning, og uglen fløj fint rundt, fangede en mus, gemte den i en grenkløft og fløj tættere på os 20-30 tilskuere og et par tilfældige skovvandrere.

Men ja, det var et hårdt ridt på cykel fra DTU - Holte - Hareskoven, kom til at tænke på Pink Floyd's Time på vejen hjem...

You run and you run
to catch up with the sun but it's sinking,
racing around to come up behind you again.
The sun is the same in a relative way
but you're older, shorter of breath and one day closer to death.

Jeg lærer det nok aldrig -  aldrig forlade lejligheden uden kikkert, bilnøgler, GPS, kamera og telelinse.

1 kommentar:

Thomas Nielsen sagde ...

Altså, det dér kan enhver jo komme og sige er en høgeugle ;-)

Pjat - tillykke med den! Lad os håbe på invasion!
Er hærfugl ved Sydvespynten, men vi er desværre på vej ud af døren.