onsdag den 6. februar 2013

Cyber Eagles

Først - Et stort tillykke til JMu med Stor Korsnæb, og til jer alle med Halsbåndstroldanden !!!

Dernæst, da jeg jo er hjemmegående for tiden, falder tiden jo lidt lang, udover jobsøgningen, men faldt så over en slem tidsrøver, et webcam på en ørnefodringsplads i Store Mosse i sverige.

http://www.webbkameror.se/djurkameror/storemosse/index.php

På den korte tid jeg har holdt øje med sitet har jeg set 2-4 kongeørne, 1 ad havørn, 2 duehøge, en kvart trilliard krage- og skadefugle og lidt svært bestemmelige småfugle, bl.a. talgoxer.

Men kig selv forbi og hav god tålmodighed, min erfaring er at morgen og sen eftermiddag er bedst for ørne og duehøge.

2 kommentarer:

Jørgen Muldtofte sagde ...

nok lidt mørkt at kigge på sitet nu, til gengæld har jeg været på stedet for 1½ år siden, fed højmose, fed vandretur.

kh J

Thomas Elbek sagde ...

Jørgen, det ror jeg på, jeg gad også godt at besøge stedet ved lejllighed, f.eks. til april-maj.

Lige nu, lørdag morgen har der været 2 kongeørne og 1 duehøg på foderpladsen.