lørdag den 2. februar 2013

Strid om mandarinen



Det gik først lidt sent op for mig at den mandarinand der spankulerer rundt i Lyngby kan krydses, jeg troede det var en joke. Jeg var ude at se den i går, fin i øvrigt.
Men kun 66 birdere på Netfugl har krydset den, det er p.t. en blokker, så det virker som civil ulydighed blandt feltornitterne i f.t. den officielle kategorisering. Jeg tror ikke det sidste ord er sagt endnu om krydsbarheden; jeg har skrevet den på min netfugl-liste, men lad os nu se (som den blinde sagde til den døve),

kh JMu, franskbrødslusker.

1 kommentar:

Thomas Elbek sagde ...

Enig, jeg har også obset og krydset fuglen, da jeg så på NF at det var en blocker. Jeg forstår heller ikke at den kan krydses på NF da det jo klart er en indført art eller nedstammer fra en indført art.

Men så igen, hvad så med fasan ?, kan den krydses på NF ?