fredag den 22. februar 2013

hvor heldig kan man være ?

Torsdag !!!, alene hjemme, arbejdsløs og jobsøgningen går ikke ligefrem strygende :-(

Men så opdager jeg at der pludselig er blå himmel og sol udenfor, lidt har også ret, tager mine solbriller på, fanger en spisebordsstol og min håndkikkert, og lader sidstnævnte glide hen over Geels skov fra mine stuevinduer.

Dér opdager jeg ret hurtigt en ret stor, mørk rovfugl, den virker mistænkelig tung i vingeslagene, men jeg er alt for gammel i branchen til at købe den slags up front, så jeg følger fuglen mens pulsen stiger stille og roligt, det kan ikke være rigtigt !!!!

Men før at fuglen passerer bag et nærtstående birketræ er euforien til at tage at føle på, det føles som alt for lang tid førend fuglen dukker op igen på den anden side af birketræet, hvor den så guddødeme drejer af fra den nordlige kurs og nu går direkte mod vest og direkte imod mig på altanen.

Og nu er alle håndklæder kastet, pulsen banker og jeg tror på det !!, det er en 2K havørn mod en ren blå himmel og lavt over blokken, måske på vej mod Furesøen ?

Det er og bliver et ubegribeligt lucky punch, et tilfælde af synkronicitet, havørnen kunne flyve alle andre veje end forbi Geels Skov, og jeg kunne have været eller kigget alle andre steder hen end hen over Geels Skov.

It takes two to make Love.

1 kommentar:

Thomas Nielsen sagde ...

Det siger vist også lidt om, at havørnen i den grad er kommet tilbage!! Blev talt knap 400 til ørnenes dag. Vildt.