mandag den 4. marts 2013

Tidligt (?) musvågetræk

De tre første dage af marts har jeg set trækkende musvåger, ganske vist kun en enkelt hver af dagene 1. og 2. marts, men igår søndag var der et lille hul igennem med minimum 30-40 våger over Hundige (jeg kiggede op mens jeg legede med den yngste udenfor, så jeg har garanteret misset nogle stykker); jeg kan ikke huske at have set så mange så tidligt på foråret, men det var selvf den første dag med optimalt vejr med lidt mildere luft, sol (der varmede lidt, aaah) og NV-vind (som er vindretningen hernede om foråret).

Med håbet om millioner af trækkende våger (og andet godt) til os!

Hilsen
Mathias

1 kommentar:

Thomas Elbek sagde ...

også her i Holte har de drysset forbi de seneste 4-5 dage, maks tal omkring de 30 fugle.

Nåårhja, og så en 2K+ havørn igår mandag :-D